Ben je van plan om binnenkort een eigen website te bouwen? Dan is de kans groot dat je niet meteen weet waar je moet beginnen. Gelukkig kun je op het internet veel vinden over een eigen domein beginnen. Bovendien zul je al snel merken dat als je hoopt wat te kunnen gaan verdienen met je website, je in marketing zal moeten gaan investeren. Om je een idee te geven hoe dat werkt hebben wij vast wat tekst en uitleg over hoe je jouw website tot een succes kunt laten maken. Lees gauw verder!
SEO
Search Engine Optimization, ofwel SEO is alles wat je kunt doen om een website te laten groeien zonder te adverteren. Tegenwoordig zoekt bijna iedereen via Google. Om veel website bezoekers te verkrijgen -of potentiële klanten- wil je dus bovenaan in Google komen. Zoekresultaten onder de advertenties zijn de SEO-geoptimaliseerde resultaten, ook wel de organische zoekresultaten genoemd. Je kunt door te investeren in SEO veel verkeer naar je website krijgen, en dus meer klanten en omzet. Je kunt ook zelf veel vinden over SEO, maar bedenk wel dat het een vak op zich is. Je leert het niet zomaar en voor echte resultaten kun je het dan ook beter aan een professional overlaten.
SEA
Search Engine Advertising is het resultaat van alle advertenties op bepaalde zoektermen, bovenin Google. Je kunt hier snel geweldige resultaten mee behalen, maar het is wel zo dat dit vaak erg duur is. Hoe meer er op een zoekwoord gezocht wordt, hoe meer je zult moeten bieden op een keyword. Wat ons brengt tot de volgende tip: vind een niche waar jij mee bezig wilt zijn. Hoe breder en meer voorkomend jouw onderwerp is, hoe meer concurrenten je zult hebben. En dus, hoe moeilijker het zal worden om hoog in Google te komen.
Laat het aan de professionals over
B2B marketing bureaus zijn er om bedrijven te helpen met hun digitale groei. Het is dan ook altijd aan te raden om zo’n bedrijf in te zetten. Je kunt veel informatie zelf vinden en toepassen, maar je zult merken als je dat gaat doen dat het een ingewikkeld vak is waar je voor echte resultaten beter hulp bij kunt gebruiken. Dit soort bedrijven hebben veel meer kennis en mankracht om jouw wens in vervulling te laten brengen. Tenzij jij echt de enige in jouw niche bent, ga je het anders niet kunnen laten converteren, en kunnen opboksen tegen de grotere spelers op de markt.
Nog meer?
Uiteraard is er nog veel meer wat je kunt doen. De naamsbekendheid van jouw merk of website vergroten kan ook via content marketing, email marketing, of gewoon ouderwets via een reclame of advertentie. Bedenk goed wat je wilt bereiken en of de kosten die jij investeert opwegen tegen de resultaten. Ook hier kun je je goed in laten adviseren door marketing bureaus. Ieder type bedrijf en iedere markt heeft baat bij een tailor-made approach. Dus een slimme efficiënte manier van investeren in marketing is essentieel voor een succesvol online bedrijf.