3 tips voor als jij dit jaar de kerstpakketten mag bestellen

Deel artikel

Het samenstellen en bestellen van de kerstpakketten voor de medewerkers in je bedrijf is geen simpele taak. Je wilt een kerstpakket vinden waar met lof over gepraat wordt en waar je personeel energie en motivatie van krijgt. Uiteraard wil je ze laten zien dat je de inzet die ze tonen waardeert en dat je dankbaar bent voor de prestaties die ze geleverd hebben het afgelopen jaar. Met een fles wijn of een cadeaubon stel je iedereen min of meer tevreden, maar dat is ook het enige. Ben jij degene die dit jaar de kerstpakketten gaat bestellen? Dan zorg je er met de onderstaande 3 tips voor dat het volgende pakket aan alle eisen voldoet.

1.  Bestel je kerstpakketten bij een online winkel

De beste plaats om je pakketten te bestellen is online. Je profiteert dan van alle voordelen van online winkelen (geen openingstijden, geen wachtrijen, geen drukte, geen parkeergeld, enzovoorts), maar er is meer. Kerstpakketten bij een online winkel zijn goedkoper of je krijgt een groter pakket voor hetzelfde bedrag. De kwaliteit is hetzelfde, want de prijzen zijn lager omdat de onderhoudskosten voor de eigenaar lager zijn, niet omdat de producten goedkoper zijn. En als laatste vind je online een enorm assortiment met allerlei pakketten, voor ieder budget, met een groot aantal thema’s en een verscheidenheid aan producten. Er zijn online winkels die honderden opties aanbieden, dus daar zit vast iets tussen voor jou.

2.  Stuur een vragenlijst rond

Als je je personeel niet vraagt wat ze in hun kerstpakket willen hebben, dan moet je gokken. En als je gokt dan is de kans groot dat je de plank mis slaat. Waarom zou je je personeel niet gewoon vragen wat ze van hun kerstpakketten verwachten dit jaar? Stel daarom een kleine vragenlijst op en stuur deze rond. Je kunt daarin vragen wat ze goed en minder goed vonden aan het vorige kerstpakket en wat hun verwachtingen zijn voor het volgende pakket. Je zult zien dat geld geen motivator is, maar dat men liever een pakket krijgt met een motiverende boodschap.

3.  Kies een kerstpakket met een thema dat iedereen begrijpt

Een groot voordeel van online winkels is dat ze kerstpakketten aanbieden in een groot aantal thema’s. En door een thema te kiezen kun je een boodschap aan je kerstpakket toevoegen. Alleen al door voor een pakket in de kleur van je bedrijf te kiezen, maak je er wat persoonlijks van. Door je thema nog zorgvuldiger uit te kiezen, kun je je personeel niet alleen laten zien dat je ze waardeert, maar ook waarom. Dit is gemakkelijker toe te lichten met enkele voorbeelden.

  • Kies voor kerstpakketten met een Brits thema als jullie samen een belangrijke Britse klant binnen hebben weten te halen.
  • Een ecologisch thema is goed als het afgelopen jaar in het teken heeft gestaan van duurzaamheid.
  • Wellness en luxe kerstpakketten zijn ideaal als je personeel een tandje bij heeft gezet om de doelstellingen te halen tijdens een drukke periode.

Gerelateerd nieuws