Deze gezonde tussendoortjes kan je zelf maken

Er zijn een hoop gezonde tussendoortjes die je gemakkelijk zelf kunt maken en ook nog eens erg lekker zijn. Denk aan een gezonde wrap, een gezonde salade of gewoon een heerlijk gezond en simpel broodje. Dat het belangrijk is om gezond te eten weet iedereen onderhand wel. Alleen vinden veel mensen het gewoon niet lekker. Voor deze mensen is hier een lijstje met een aantal lekkere en gezonde tussendoortjes. Het voordeel van deze maaltijden en tussendoortjes is dat je al deze gerechten kunt maken met behulp van de spullen van Boska.

Gezond en lekker

Om te beginnen hebben we een simpel broodje gezond. Het woord gezond zegt het al, het broodje is goed voor de gezondheid. Daarnaast is een broodje gezond makkelijk te maken. Om te beginnen moet je een broodje uitkiezen. De gezondste keuze hierbij is een bruin broodje. Allereerst beleg je deze met een dun laagje boter. Vervolgens doe je er een plakje ham en of kaas op. Hierna volgt eventueel een gekookt eitje en wat groente. Denk hierbij aan rucola of ijsbergsla, tomaat, paprika of komkommer. Als het broodje geheel is belegd, is het broodje klaar om opgegeten te worden. Je kunt er nu nog mayonaise op doen, maar dat wordt afgeraden omdat dat natuurlijk niet gezond is. Als je het enkel bij het gezonde beleg houdt, is het ook daadwerkelijk een broodje gezond. Een ander tussendoortje die aan de eisen van gezond en lekker voldoet is een kipwrap. Ook dit is erg goed voor de gezondheid, zeker in combinatie met een sportieve levensstijl. Het is erg simpel, bak 125 gram kipfilet met ketjap manis. Leg dit vervolgens in de wrap en voeg er wat ijsbergsla aan toe. Ook kun je er wat sriracha saus aan toevoegen. Dit geeft het gerecht extra smaak. Bovendien bevat deze sauw weinig calorie├źn.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *