Google is een groot Amerikaans bedrijf dat iedereen wel kent. Google is een zoekmachine op het internet. Als je in Google een zoekopdracht invoert krijg je allemaal links te zien waarop je kunt klikken die overeenkomen met jouw zoekopdracht. Met een marktaandeel in Nederland van 92,5% is Google verreweg de grootste zoekmachine in Nederland. Het meeste internetverkeer in Nederland gaat via Google, daarom wordt er veel reclame gemaakt via Google. Alleen is het heel erg moeilijk en kost het veel tijd om te leren hoe je dat onder de knie krijgt, daarom willen veel bedrijven hun Google ads uitbesteden aan een digital marketing bureau.
Wat zijn Google ads?
Kort gezegd is Google ads het online advertentieprogramma van Google. Met dit programma kunnen bedrijven reclame maken via zoekcampagnes. Maar hoe werkt dat nu eigenlijk? In Google ads kan je advertentieteksten in stellen en kan je bieden op woorden waar gebruikers van Google op zoeken. Hierdoor adverteer je alleen maar als iemand actief op zoek is naar informatie of een product. De advertenties komen bovenaan in DE zoekresultaten te staan en doordat deze advertenties lijken op normale zoekresultaten wordt er vaak op geklikt.
Hoe werkt Google ads
Een groot voordeel van Google advertenties is dat je alleen geld betaalt als er op je advertentie wordt geklikt. Dit wordt ook wel pay per click genoemd. Waar je advertentie komt te staan hangt af van een paar factoren. Hoe gerichter de advertentie is, hoe beter dat is voor de kwaliteitsscore en hoe beter dat is voor de klikprijs. Je advertenties worden weergegeven wanneer iemand zoekt naar termen die te maken hebben met je bedrijf. Ook als iemand een andere website bezoekt met content dat te maken heeft met jouw bedrijf. Google zelf heeft een pagina met meer dan 300 bladzijdes waarin ze alles tot in de details uitleggen. Als je meer te weten wilt komen over de werking kan ik je aanraden om dat eens te bekijken
Waarom zou je Google ads uitbesteden?
Veel bedrijven hebben vaak niet genoeg tijd of zin om te leren hoe Google ads werkt. Bedrijven die wel weten hoe het werkt hebben vaak geen tijd om zich bezig te houden met Google ads. Hierom besteden veel bedrijven hun online marketing uit aan bedrijven die daar gespecialiseerd in zijn. Ieder jaar komen er steeds meer online marketingbureaus bij, omdat er veel vraag naar is. Wat ook een reden is om het uit te besteden is dat deze bedrijven gespecialiseerd zijn en jarenlange kennis hebben opgebouwd over Google ads en online marketing in het algemeen.